۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۴

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

لزوم بازنگری در طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس

لزوم بازنگری در طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس

قزوین - دبیر جبهه پیروان ولایت استان قزوین با بیان اینکه باید در طرح افزایش تعداد نمایندگان، استان قزوین نیز دیده شود گفت: اصلاح قانون کهنه انتخابات دردستور کار مجلس قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر با رونمایی از طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبری از افزایش تعداد نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه استان قزوین دیده نمی‌شود. این در حالی است که حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک با یک محدوده جغرافیایی وسیع و جمعیتی قابل توجه سالهاست نیاز به اضافه شدن یک نماینده را در خود احساس می‌کند.

انتشار این لیست موجی از نارضایتی و اعتراض را در بین فعالان سیاسی استان قزوین به همراه داشته و احزاب و گروه‌های سیاسی خواستار تغییر در لیست و بازنگری در آن هستند.

محمدحسین شفیعی‌ها دبیر جبهه پیروان ولایت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: مسئله روشنی است و اگر قرار بر افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد قزوین از جمله استان‌هایی است که نیاز به این افزایش بیش از هر زمانی در او احساس می‌شود.

وی افزود: عدم توجه به شرایط قزوین و حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک برای همه فعالان سیاسی استان جای تعجب داشته و امیدواریم مجلس به دنبال تغییر رویه موجود باشد.

شفیعی‌ها تصریح کرد: حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک یک حوزه انتخابی بزرگ با جمعیت بالا است و حتماً باید به طریقه منطقی برای این حوزه فکر جدیدی کرد.

وی بیان کرد: اضافه شدن یک نماینده به دو نماینده فعلی و یا جدا کردن دو شهر البرز و آبیک و احتساب آن به صورت یک حوزه مستقل از جمله راه‌های افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان قزوین و کمک به خدمات رسانی و پیگیری امورات مردم است.

دبیر جبهه پیروان ولایت استان قزوین ادامه داد: اما نکته اصلی اینجاست که اگر مجلس دنبال تغییر در انتخابات است باید گامی محکم‌تر و جدی تر از این مسائل بردارد.

وی اضافه کرد: قانون انتخابات در کشور قانونی فرسوده و کهنه است و به شدت برای این دوره زمانی ناتوان بوده و نیازهای زمان را نمی‌تواند برطرف کند و کار بزرگ در این است که این قانون اصلاح شود.

شفیعی‌ها ادامه داد: عادت مجلس ما این شده که نگاه‌های مقطعی و کوتاه مدت داشته باشند و انتظار از مجلس نگاه بلند مدت و پرهیز از رویه‌های قدیمی غلط است.

وی با بیان اینکه رویه غلط در نگاه‌های کوتاه مدت باعث انباشته شدن مطالبات بسیاری در این چند سال شده خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری قانون انتخابات باید از دو دوره قبل اصلاح می‌شد اما این اتفاق روی نداده است

این مسئول تصریح کرد: افزایش نمایندگان شاید از نظر قدرت استان مؤثر باشد اما دردی از درد مزمن و اساسی جامعه و کشور حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: باید وضیعت انتخابات را به روز کنیم و قانونی که کمترین زمینه انحراف و سوءاستفاده را فراهم کند داشته باشیم.

شفیعی‌ها عنوان کرد: هنر نمایندگان مجلس یازدهم این است که در حوزه انتخابات از منظر ساختاری نگاه کرده و از نگاه‌های کوتاه مدت سطحی پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: باید به عنوان یک مطالبه جدی از نمایندگان دوره یازدهم بخواهیم که بحث قانون جامع انتخابات را پیگیری و به دولت فشار بیاورند تا شاهد اتفاق اساسی باشیم.

دبیر جبهه پیروان ولایت استان قزوین گفت: یکی از بی مهری‌هایی که به حوزه رهبری می‌شود این است که رهبری افق‌ها را روشن می‌کنند اما مجلس، دولت و سایر دستگاه‌ها در پیگیری این افق‌ها ناتوان هستند.

وی در پایان یادآور شد: این انتظار بیش از هر زمانی ایجاد شده که نمایندگان سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری را چراغ راه خود بدانند و سیاست‌های کشور را بر اساس همین سیاست‌ها که با در نظر گرفتن مصلحت‌های کشور و سنجش همه جوانب تدوین شده تنظیم کنند.

کد خبر 5065271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha